Monday, November 14, 2011

Masterchief-Dark and Sweet Beef

first, KAH KAH KAH ! HUA HUA HUA !
kejadah ape ntah aku ni..tengah2 blogging 
ada ke perut lapar..
then..haa..cari lar kat dapur ape yang ada!
what ?? nothing at all..


jeng3 ! timbulah tanda tanya camna nak
isi perut ni..hurm..yeahh !
got it ! daging korban kan banyak lam
peti tuu ! haa meh aku ajar cara nak masak.

haa..!


Bahan2
daging   satu pelastik yang orang bagi uh


Bahan A
bawang besar - 1 biji
bawang merah - 5 biji sebesar ibu jari kaki
bawang putih - 4 ulas sebesar 4 lubang hidung
chili - 2 jarum hehe
lada hitam - secubit kasih sayang
gula - 2 sudu 
garam - xyah letak ! sebab aku terlupa.
ajinomoto - sesuka hati

Bahan B
limau nipis - dipotong 2
sos tiram - secukup rasa
kicap manis - sesedap mata *guna kicap cap adabi yer!



Cara2

1) slice kan daging senipis-nipisnya
2) blender kesemua bahan2 A
3) letakkan dalam bekas yang padan dengan muatan
4) masukkan daging kedalam bekas tersebut
5) masukkan bahan2 B
6) masukkan kedalam ovan selama 45 minit bersuhu 200 celcisus.

senang je kan ?? mari cuba sekali



ps : aku pon x rasa lagi apa yang aku masak ni,meh aku rasa  Dark and Sweet Beef edisi Masterchief-kerteh!
rasanya ?? 

woaaaaa !! muahahahah !



No comments: